15 Ocak 2012 Pazar

Mozaik Ayna Parçalı Ayna

Eveeet sayın izleyicilerim,yeni bir ayna çalışması ile daha karşınızdayız:)Bu aynayı atölyede yaptım.Oldukça şık ve ağır duran bir ayna.

Malzeme olarak ise şunlara ihtiyacımız olacak:
  • Tasarımımıza göre istediğimiz şekil ve ölçülerde ahşap bir levha
  • Büyükçe bir parça ayna(Bu parçalara ayıracağımız ayna olacak)
  • Tasarımımıza göre aynacıdan kestirdiğimiz büyüklükte ayna.
  • Silikon tabancası
  • Boyacılardan temin edebileceğimiz bir miktar derz ve siyah boya(boya az miktar)
  • Cila
  • Elmas kesici
  • Siyah ahşap boyası

Şimdi geçelim yapım aşamalarına.İlk olarak ahşap levhanın arka yüzeyini siyah ahşap boyası ile boyuyoruz.(isteğe bağlı)


Sonrasında ise süslemede kullanacağımız aynamızı şeritler halinde kesiyoruz,ardından da karelere bölüyoruz.Şeritler çok ince olmasın,sonra aynadan ayırmak zor oluyor,ben yaklaşık 2,5 cm genişliğinde kestim.
Ardından silikon ile büyük aynamızı yapıştırıyor,sonrasında da istediğimiz düzende küçük parça aynalarımızı yapıştırmaya geçiyoruz.


Bu işlem bitince bir miktar derzi su ile karıştırarak(suyu azar azar ekleyin)bulamaç haline getiriyor ve siyah boyamızı ekliyoruz.

 

Hazırladığımız boyayı aralara çok da özenmemiz gerekmeden bolca sürüyoruz.Boya ayna hizasına kadar gelmeli.Ardından da peçeteler yardımıyla fazla boyaları sıyırıyoruz.

 Aynayı bu halde birkaç saat bekletip iyice kurumasını sağlıyoruz.Sonra da yüzeyi parlatmak için cilamızı sürüyoruz.Ve çok dekoratif bir ayna elde ediyoruz:)))

2 yorum:

  1. Merhaba, bloğunuzu çok beğendim, bu aynya da bayıldım, ben de el işlerini çok severim. Zevkle izlemeye aldım. Güzel paylaşımlarda buluşmak üzere. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.. ben de tepsi versiyonunu yapmıştım.. Gerçi plastik tepsinin kenarları dolayısı ile derzi güzel yayamamıştım..Buradan görebilirsiniz.. http://oblem.blogspot.com/2011/06/aynal-mozaik-denemesi.html

    YanıtlaSil

 
HAYALLER OLMADAN BİZ NEYİZ Kİ? - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.