15 Ocak 2012 Pazar

Karanlık Saat


Geçen haftasonu bir arkadaşımla gittiğim bir filmdi Karanlık Saat,orijinal ismiyle "Darkest Hour".Doğrusu fazla birşey beklemiyorduk,internette akıcı ve sıkmayacak bir film olduğuyla ilgili yorumlar okumuştum,bu da o an için biraz kafamızı dağıtıp keyifli vakit geçirmek isteyen bizler için yeterliydi.

Aslında ben Pedro Almodovar'ın "İçinde Yaşadığım Deri" filmini görmeyi çok istiyordum ama yaşadığım şehre(Denizli)nedense kimi vizyon filmleri gelmediği için elimizdeki alternatiflerden bir seçim yaptık ve bu filmi görmeye karar verdik.

Çok iddialı olmasam da iyi bir bilimkurgu izleyicisi sayılırım.Ve bu alandaki en temel yapımları takip etmeye çalışırım.Bu film bazı temel bilimkurgu klişelerini taşıyor ve kimi yapımlardan esinlenmiş.Örneğin gökten inen turuncu ışıklar birebir aynı şekilde İnvasion(Dizi olanı)da vardı.Aradaki fark,orada yere değil suya iniyorlardı.Dünyayı dünya dışı varlıkların istilası ve tüm dünya insanlarının birleşip bununla mücadelesi konusu ise kimbilir kaç defa işlenen çok tipik bir konu.Bu filmin farkı ise,uzaylıların elektriği emen,elektriğin varlığıyla yerini belli eden ve görünmeyen bir takım varlıklar olmalarıydı.Üzerlerine ateş edildiğinde değişip dönüşüyorlardı.Bugüne kadar birbirine benzer tarzda yaratıklardan oluşan birçok uzaylı tiplemesini beyazperdede izlemiş olan bendeniz, bu farklı tarzda uzaylı fikrini sevdim.Ayrıca uzaylıların ortaya çıkıp hareket ettiklerinde çıkardıkları ses de doğrusu tüyleri ürpertiyordu,bu yönüyle de bana Tom Cruise'ın oynadığı "Dünyalar Savaşı"ndaki Tripodların çıkardığı sesleri hatırlattı.

Filmin temposu ise oldukça iyiydi,hiç sıkılmadım izlerken.Ayrıca filme arka planda güzel Moskova görüntülerinin eşlik etmesi de ayrı bir hoşluktu.Filmden çıktıktan sonra Moskova'ya gidesim geldi:)

Kısacası bilimkurgu meraklılarının seveceği,çok beklentiler olmadan izlenirse tatmin edici bir film olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
HAYALLER OLMADAN BİZ NEYİZ Kİ? - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.