17 Ocak 2012 Salı

Çilekli Karsambaç Yaptım:)


Birkaç gün önce,eve dönerken,apartmanın yan tarafında iki kızın kaşıklarla karların üzerinden alıp alıp bir kaba doldurduklarını gördüm."Ne yapıyorlar ki bunlar?"diye düşünürken,bir tarif kitabında gördüğüm "karsambaç"yapmak için kar topluyor olabilecekleri geldi aklıma...Tabi yaa!Karsambaç!Eskiden özellikle dondurmacılık sektörünün böylesi gelişmediği zamanlarda,çoğunlukla dağlık yerlerde tüketilen,karın üzerine pekmez ve bal dökülmesiyle yapılan bir çeşit dondurma.
Aa,dedim,niye ben de denemeyeyim ki...Dışarıda bolca temiz tutmuş kar da varken...Ben de aldım elime bir kap,bir miktar kar topladım.Evde pekmez olmadığından,zaten pekmezi de sevmediğimden ben çilek reçeli ve balı karıştırdım,bir miktar da sulandırdım ve döktüm üzerine.Yalnız burada oldukça hızlı olmak gerekiyor,kar çabucak eriyebilir.Sonuç olarak da ortaya oldukça hafif ve farklı bir tatlı çıktı.Bana çocukken bolca tükettiğimiz "meybuz"ları hatırlattı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
HAYALLER OLMADAN BİZ NEYİZ Kİ? - Blogger Templates, - by Templates para novo blogger Displayed on lasik Singapore eye clinic.